2012.10.27 - Portal MotoX

  

W dniu 27 października 2012 roku portal www.motox.com.pl opublikował tekst: Testy KTM 2013

Testy zorganizował Moto Klub Lidzbark Warmiński oraz KTM Wojciechowicz, a prezentacja oraz częściowy test motocykla odbył się na Naszym torze.

20 października wybraliśmy się do Lidzbarka Warmińskiego na testy motocykli KTM zorganizowane przez KTM Olsztyn. Naszym testerem był Jakub Galiński na co dzień współwłaściciel warsztatu motocyklowego, student Politechniki Warszawskiej, zawodnik Mistrzostw Polski w Motocrossie, Cross Country, raz nawet Enduro oraz miłośnik 2T, który jak sam szacuje przez ostatnie lata był posiadaczem 50 crossówek.

Na początek może trochę o zmianach wspólnych dla poszczególnych modeli. Nowych plastików chyba ciężko nie zauważyć. Dla mnie linia nowy design KTM?a to strzał w samą dziesiątkę. Uroku dodają piękne detale typu czarne szprychy. Kontrowersję budzi przedni błotnik, ale myślę, że to kwestia przyzwyczajenia. Szczególnie, że jego kształt nie jest przypadkowy. Błotnik ma być sztywniejszy i bardziej stabilny szczególnie w chwilach, gdy od wewnętrznej strony wiezie kilka kilogramów błota. Bardzo ciekawą zmianą jest niespotykane dotąd sprzęgło DDS (Damped Diaphragm Steel). Jego zasada działania opiera się na wykorzystaniu pojedynczej, centralnej sprężyny. Rozwiązanie takie jest przede wszystkim lżejsze, zmniejsza siłę potrzebną do naciśnięcia klamki, poprawia modulację i ma być bardziej trwałe od konwencjonalnego. Kolejna wspólna zmiana to nowy sztywniejszy wahacz oraz oś tylnej piasty o średnicy większej o 5mm (potężna nakrętka 32mm, zamiast 27mm). Zmieniono także półki przedniego zawieszenia, setting, sprężyny oraz kierownicę (Renthal 827). Osoby, jeżdżące starszymi KTM?ami (>07?) mogą szukać przycisku/zabezpieczenia korba paliwa. W tym roku zrezygnowano z tego rozwiązania i moim zdaniem słusznie. Może to drobiazgi, ale warto docenić pochylony wlew paliwa (łatwiejsze tankowanie) i tradycyjnie bez-narzędziową wymianę filtra powietrza. Jeśli chodzi o modele 4suwowe to zdecydowanie poprawiono geometrię motocykli, zastosowano nowe układy wydechowe, a modele 250cc i 450cc otrzymały zupełnie nowe jednostki napędowe. Zmiany wprowadzono również we wtrysku.

 

 Artykuł na stronie portalu www.motox.com.pl!

  

  

Siedziba klubu

 

Warmiński Auto-Moto Klub
11-100 Lidzbark Warmiński


NIP: 743 202 3626
REGON: 281380447
BGŻ: 56 2030 0045 1110 0000 0244 5340

Lokalizacja toru

 

Warmiński Auto-Moto Klub
ul. Wrzosowa
11-100 Lidzbark Warmiński
- droga nr 513
- wyjazd na Wozławki
(mapa)

E-mail

 

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.