Cross Country
Dyscyplina Cross Country (w skrócie CC) ma na celu propagowanie sportu motocyklowego oraz rozszerzenie możliwości rywalizacji poza tradycyjnymi konkurencjami motocross i enduro. Możliwość startów na okazjonalnych trasach zamkniętych pozwala na udział większej liczby zawodników amatorów na pojazdach nie rejestrowanych w tych regionach Polski, gdzie dotąd nie organizowano zawodów terenowych. Trasa wyścigu Cross Country musi być całkowicie wyłączona z ruchu drogowego i jest usytuowana w naturalnych warunkach terenowych. Jej długość musi wynosić od 7 do 15 km.
Cross Country to aktualnie jedna z najpopularniejszych off-roadowych dyscyplin w naszym kraju. Podobnie jak podczas zawodów motocrossowych uczestnicy Cross Country ścigają się na zamkniętym torze. Oczywiście wygrywa ten, który pokona najwięcej okrążeń w danym czasie.
Przejechanie jednego okrążenia na torze Motocross zajmuje zwykle około kilku minut. Jedno okrążenie w wyścigu Cross Country jest znacznie dłuższe, a jego przejechanie co najmniej kilkanaście minut. Co więcej, wyścig motocrossowy trwa zwykle od kilkunastu do około 30 minut. Uczestnicy CC ścigają się przez 90 minut non stop (w zawodach Mistrzostw Polski uczestnicy jadą pełne 2 godziny).
Przed wyścigiem MX każdy ma czas na rozgrzewkę i zapoznanie się z architekturą toru. W Cross Country jest tylko okrążenie zapoznawcze przed startem. Co więcej trasa CC przypomina częściej odcinki testowe w rajdach enduro niż tor motocrossowy (o ile nie biegnie przez tor MX, co się czasami zdarza). Bardzo często wykorzystywane są przeszkody naturalne, a poziom ich zróżnicowania zależy jedynie od pomysłowości organizatorów i możliwości terenowych. Jednak charakter trasy bywa różny. Znane są imprezy przeprowadzane na niemal płaskich trasach obfitujących w zakręty i nawroty z minimalną liczbą przeszkód dodatkowych. Ale z drugiej strony nie brak również trudnych technicznie i męczących zawodów, które sprawiają najwięcej frajdy uczestnikom.